lauantai 29. tammikuuta 2011

Raitoja raitoja

Miksikähän minulla on aina tapana jäädä jumittamaan joihinkin juttuihin. Joskus tieyttyihin neuleisiin esim. lapasiin tai sukkiin. Joskus kirjoneuleisiin ja nyt raitoihin.
Sateenkaari lankaa jäi yli omista sukista ja Jussi oli äänekkäästi sitä mieltä että hän haluaa tuollaiset sukat. No saamansa pitää

Toinen raita projekti on ollut Niilon takki. Mies osti minulle tuota Novitan Ilonaa ja mieheltä tuli myös idea että Niilolle raitatakki näistä. Toki olin itse jo kauan puhunut että poika tarvitsee uuden villatakin.
Minulle jäi siis jäljelle enään mallin etsiminen ja sen piti olla yksinkertainen. Raidat sai olla takin juttu. Ja mielellään sellainen jossa ei tarvii ommella mitään.
Sopivan mallin löysin Ravelrysta top down garter stitch yoke vest
Sopivan yksinkertainen ja nopeatekoinen.
Minä olen jotenkin mieltynyt tähän ylhäältä alaspäin neulomiseen tätäkin takkia oli helppo sovitella matkan varrella.

Takki valmistui jo viikolla nappeja vaille valmiiksi. Mutta nappikauppaan päästiin pojan kanssa vasta tänään

Koira napit olivat pojan oma valinta. En ehkä itse olisi juuri noita tuohon takkiin valinnut mutta poika oli sitä mieltä että ne on otettava ja hänenhän takki on.

Tämä kuva kuvasta sitä minkälaista on yrittää kuvata jotain tuon pojan päällä.
Joten kuvat on hiukan tärähtäneitä

En tiedä johtuuko noista napeista vai mistä poika ei ole suostunut tuota takkia riisumaan tuon sovituksen jälkeen. joten meillä nukuttiin päikkäritkin. Villatakki päällä.

2 kommenttia: