maanantai 2. marraskuuta 2009

Neuleiden kestävyydestä

Neuleiden kestävyydestä on ollut puhetta viimeaikoina Ravelryssa. Itsekkin olen asiaa monesti pohtinut varsinkin kun on pitänyt tehdä joku isompi työ itselle oudosta langasta. Ja aina ei ole mahdollisuutta tehdä ensin jotain pientä ja katsoa miten se kestää jonkin aikaa ja vasta sitten päättää teenkö sen isomman työn tästä vai jostain muusta langasta

No onneksi Novitan Puron kohdalla tuli testatuksi ensin pieneen työhön.
Alla olevat villahousut tein kuopukselle noin parikuukautta sitten. Käytössä ovat olleet reilu kymmenen kertaa, silloinki lähinnä päiväunilla ja kertaalleen ne on pesty.
Nyppyyntyminen on ollut todella rajua. Housut näyttävät itseasiassa kuvissa paljon paremmilta kuin luonnossa. Ja noita nyppyjä tuli alkuaikoina nypittyä myös pois enään en ole jaksanut.



No joka tapauksessa housut ovat ehjät ja palvelevat hyvin siinä käytössä johon ne on tehty. eli vaippa villiksinä päviäunilla. Eikä silloin nypyt haittaa. Mutta enpäs taitaisi tuosta langasta esim. villapaitaa tämän kokemuksen jälkeen tehdä. Joka kerta kun Puro huutelee kaupan hyllystä minulle niin muistutan mieleeni nämä villikset.

Vaikka välillä mietinkin jos minulle sattui vain maanantai kappale eikä oikeasti kaikki kerät muutu nöyhtäpalloksi muutamalla käytöllä

2 kommenttia:

  1. Nyt mua vähän ahistaa ko näin nuo kuvat, mulla on nimittäin kanssa valmiina tulevalle vauvelille vaippahousut ja melkein valmis villatakki, ou nou :)

    VastaaPoista
  2. No toivotaan että mun lanka sattui ollen Joku maanatai kappale. Ja ettei kaikki kerät nyppyynny ihan näin hirveenä

    VastaaPoista