keskiviikko 21. lokakuuta 2009

Täydellisen pipon metsästys

Kuopuksella on pipo jos toinenkin, mutta monesti niissä on jotain vikaa. Joko eivät pysy päässä, tai menevät silmille. Tai jotain. Olenkin jo miettinyt että onko vika päässä kun sekä itse tehdyissä että kaupan pipoissa on sama vika.
Nyt olen sitten kahlannut nettiä läpi ja etsinyt sopivaa pipo mallia. Ja löysin Toasty Topper pipon knittystä.
Pipon malli näytti kivalta ja päätin kokeilla josko tuo istuisi meidänkin pojan päähän.
Kieltämättä eilen illalla pipon ollessa valmis mietin miten tuo päähän istuu. Poika oli jo yö unilla joten ei voinut sovittaakaan

Mutta aamulla lenkille lähtiessä osoittautui että pipo istuu kuin hansikas. Suojaa niskan ei tule silmille ja toimii samalla kaulahuivina. Eli ensimmäisen ulkoilun jälkeen olen ainakin vielä täysin tyytyväinen malliin.

Pipo valmistui yhdessä illassa paksulla langalla ja minun mielestä melkein "haloilla" neulottuna 4mm puikot. On nimittäin harvinaista että minä tartun noin paksuihin puikkoihin. Lanka Cascade yarns 220 oli uusi tuttavuus minulle. Todella ihanan tuntuista ja helppoa ja nopeaa neuloa

Malli: Toasty Topper
Lanka: Cascade Yarns 220 Paints / Hand Dyed vajaa kerä
Puikot: 4mm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti